Det skal dit barn have med

Madpakker og frugt

I Science Børnehuset skal I selv medbringe formiddagsmad, frokost og frugt samt en drikkedunk. Madpakken skal indeholde en sund og varieret kost, som giver barnet energi til dagen.

Vi spiser morgenmad ca. kl. 9.00, frokost mellem 11.00 og 11.30 og frugt omkring kl. 14.00. Det er vigtigt, at I informerer os, hvis der er særlige hensyn i forhold til allergi eller andet.

I Sønderborg Kommune er der forældreafstemning om frokostordning hvert andet år.

Middagslur, bleer mv.

Vuggestue: I vuggestuen har barnet mulighed for at sove i enten krybbe eller barnevogn i vores liggehal. Det kan ske af sikkehedsmæssige årsager, at barnet skal sove indedørs på en madras. Dette vil vil aftale med jer. Der vigtigt, at I informere personaet om soverutiner og evt. behov for sut eller bamse. I vuggestuen skal I ikke have bleer med.

Børnehaven: Når barnet er 2,9 år, flytter det over i børnehaven. Børnehavebørn, der har brug for en middagslur, får en madras med egen sovepose og sover indendørs. Er der særlige hensyn i forhold til sut eller sovedyr informeres personalet. Børnehavebørn skal selv medbringe bleer.